چهارشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۹ صبح - بهارستان - مقابل مجلس + فیلم

حرکت از میدان عشرت آباد (سپاه) ،


پیچ شمیران ،میدان شهدا ،


میدان شاه (قیام) ،


سه راه امین حضور،


سرچشمه


و چهاراه مخبرالدوله


به سمت مجلس همزمان با تحلیف رئیس دولت کودتا


نوشته اند که :



احمدی‌نژاد با بالگرد وارد مجلس شد


پارلمان‌نیوز: ساعت هشت و پنجاه دقیقه امروز  محمود احمدی‌نژاد با یک دستگاه بالگرد وارد محوطه مجلس شد.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، در حالی‌که قرار بود مراسم تحلیف ساعت۹صبح آغاز شود، مهمانان و نمایندگان همچنان در حال ورود به مجلس هستند.  تا این لحظه افرادی همچون علی کردان، سرلشگر فیروز آبادی، پرویز داوودی، صادق محصولی، سردارنجار- که بر خلاف معمول با کت و شلوار است‌آیت الله تسخیری، مهدی چمران و..... برای شرکت در این مراسم وارد مجلس شده‌اند.



تاریخ انتشار: ١٤ مرداد ١٣٨٨

ساعت: ٩:١٦



کد خبر: ٢٤٥٨



--------------------------------------------

حاضران و غایبان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری دهم (آفتاب نیوز)


آفتاب: در مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اکثریت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در این مراسم شرکت نکردند.

چهره‌هایی چون "آیت الله اکبرهاشمی رفسنجانی، آیت الله مهدوی کنی، آیت الله محمد یزدی، آیت الله امامی کاشانی، سید محمد خاتمی، علی اکبر ناطق نوری، مهدی کروبی، میرحسین موسوی و محسن رضایی" در مراسم امروز حضور نداشتند.

تعدادی از نمایندگان فراکسیون اقلیت مجلس علی رغم اخباری که از هفته‌های قبل از احتمال حضور نیافتن آنان در مراسم تحلیف حکایت داشت در دقایق اولیه و مدتها پیش از تکمیل شدن حضور مهمانها در صحن علنی دیده شدند از جمله آقایان "مصطفی کواکبیان، محمدرضا خباز، پورفاطمی، قدرت الله علیخانی"، اما هیئت رئیسه فراکسیون اقلیت بنا بر یک تصمیم درون گروهی از شرکت در مراسم تحلیف خودداری کرده بودند. امیدوار رضایی، علیرضا محجوب، محمدرضا تابش، داریوش قنبری و جمشید انصاری از نمایندگان شاخص غایب در مراسم امروز بودند.

علی کردان وزیر استیضاح شده کشور توسط مجلس هشتم نیز از دقایق اولیه و پیش از آغاز مراسم در صحن مجلس حاضر شد و بر یکی از صندلیهای ردیف دوم نشست در شرایطی که خالی ماندن صندلیهای کنار وی در طول مراسم توجه خبرنگاران را جلب کرده بود محسن کوهکن دقایقی چند کنار وی نشست.

--------------------------------------------

یاهو نیوز: ۱۰۰‌ها نفر در تهران مقابل ساختمان مجلس این کشور تجمع کرده اند !


TEHRAN (Reuters) – Hundreds of opposition leader Mirhossein Mousavi's supporters gathered around Iran's parliament Wednesday, where Mahmoud Ahmadinejad was due to be sworn in as president, a witness said
"Despite a heavy riot police presence, hundreds of Mousavi backers are walking around the parliament building
but there is no clash," the witness said




--------------------------------------------


آماده باش سپاه به بیمارستان‌های اطراف مجلس


قرارگاه المهدی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بیمارستانهای اطراف مجلس شورای اسلامی به مناسبت برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور اعلام آماده باش کرد.

به گزارش سلام : در نامه‌ای که به این منظور به این بیمارستانها ارسال شده است آمده است نظر به اینکه مراسم تحلیف رئیس جمهور روز چهارشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار می شود لازم است بیمارستانها در مورد پذیرش مصدومان احتمالی این مراسم آماده باشند.بنظر می رسد این بخشنامه بدنبال اعلام اجتماع خودجوش مردم در اطراف مجلس و میدان بهارستان در هنگام برگزاری مراسم تحلیف و در اعتراض به این مراسم صادر شده است.


--------------------------------------------


صبح امروز اکثریت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در مراسم تحلیف شرکت نکردند


پارلمان‌نیوز: در مراسم تحلیف محمود احمدی‌نژاد که صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اکثریت قریب به اتفاق اعضای فراکسیون خط امام(ره)مجلس در این مراسم شرکت نکردند.  به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، از ۷۰ نماینده عضو فراکسیون خط امام(ره)مجلس در مراسم تحلیف، تنها ۱۳ نفر شرکت کردند. عده‌ای از افراد حاضر از فراکسیون در این مراسم نیز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد صحن علنی مجلس را ترک کردند.  خبرها و حاشیه‌های تکملیل متعاقبا ارسال می‌شود.



تاریخ انتشار: ١٤ مرداد ١٣٨٨

ساعت: ١٠:٣٠

کد خبر: ٢٤٦٠


--------------------------------------------


--------------------------------------------


فوری ! تجمع در ورودی بازار تهران ( ساعت ۱۰ صبح ) مردم در حال شعار دادن هستند بای هموتنبرخیز  بانک ملی شعبه بازار و تعداد زیادی از مغازه‌های بازار تعطیل شدند . کیوسک کلانتری بازار تصرف شد .جمعیت در حال افزایش و شعار دادنه . در ضمن از نیروهای امنیتی خبری نیست . من الان تو یه کافی نت در خیابون مولوی هستم . لطفا اطلاع رسانی کنید که مردم رو تنها نگذارند . در ضمن مترو در این ایستگاه توقف میکند .منبع

--------------------------------------------


واقعا چند نماینده جلسه‌ی امروز را تحریم کردند؟




حضور شرم‌آور دو نماینده مدعی اصلاح‌طلبی در نمایش تحلیف



با آنکه سایت پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت از عدم حضور حدود ۵۷ نماینده اصلاح طلب در مراسم نمایشی تحلیف رئیس دولت کودتا خبر داده، تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که دست‌کم سه نماینده اقلیت به نامهای «مصطفی کواکبیان» دبیرکل حزب مردمسالاری و نماینده سمنان، «محمدرضا خباز» عضو حزب اعتماد ملی و نماینده کاشمر و «علی‌اکبر اولیا» نماینده یزد در مجلس تحلیف کودتاچیان حاضر شده‌اند.  به گزارش «موج سبز آزادی» در تصاویر پخش زنده مجلس امروز، حضور مصطفی کواکبیان، محمدرضا خباز و علی‌اکبر اولیا، مشهود بود. این سه نماینده ظاهرا اصلاح‌طلب دو روز قبل، در روز نکبت و در مراسم تنفیذ رئیس دولت کودتا، اولین قدم را در راه جدایی از ملت برداشتند و اکنون با حضور و سکوت در مراسم تحلیف، بر جدایی خود از وکلای خود مهر تایید گذاشتند. همچنین خبرگزاری ایرنا نیز نام قدرت‌الله علیخانی، سید حسین هاشمی، علی اصغریوسف نژاد، امیر طاهرخانی را به فهرست سیاه مذکور افزوده است. در همین حال سایت پارلمان نیوز، متعلق به فراکسیون اصلاح طلب مجلس، ادعا کرده که که از ۷۰ نماینده عضو فراکسیون خط امام (اقلیت) مجلس، تنها ۱۳ نفر در مراسم تحلیف شرکت کردند و عده‌ای از افراد حاضر از این فراکسیون در این جلسه نیز با آغاز سخنان احمدی‌نژاد، صحن علنی مجلس را ترک کردند.   این در حالی است که علی لاریجانی در آغاز جلسه امروز، تعداد نمایندگان را ۲۴۲ تن ذکر کرد که با این حساب تعداد کل نمایندگان از ۳۰۰ تن فراتر می‌رود! جا دارد منابع نزدیک به نمایندگان اقلیت، توضیحات دقیق‌تری در این باره ارائه دهند. منبع



--------------------------------------------



فیلم تظاهرات چهارشنبه ۱۴ مرداد (مراسم تحلیف ا.ن.) در میدان بهارستان:









فیلم تظاهرات چهارشنبه ۱۴ مرداد (مراسم تحلیف ا.ن.) در بازار تهران: