گزارشات تظاهرات شبانه در مناطق مختلف تهران پنجشنبه ۱۵ مرداد (نیمه شعبان) + فیلم

بنابه گزارشات رسیده از مناطق مرکزی شهرتهران ، به مناسبت نیمه شعبان تعداد زیادی از مردم این مناسبت مذهبی را تبدیل به اعتراض عمومی کرده اند. در حال حاضر در میدان انقلاب میدان ولی عصر،میدان فاطمی ،میدان امام حسین ،ونک ،خیابان آزادی خیابان ولی عصر تعداد زیادی از مردم به خیابانها آمده اند و نیروهای سرکوبگر را غافل گیر کرده اند. در میدان انقلاب نیروهای گارد ویژه و بسیج به مردم یورش می برند تا به حال به بیش از ۱۶ نفر با باتون حمله کردند و آنها را بشدت مورد ضرب وشتم قرار داده اند اکثر کسانی که مورد ضرب وشتم قرار می گیرند دختران و پسران جوان هستند. ماشینها به عنوان اعتراض اقدام به بوق زدند می کنند و ترافیک سنگینی را ایجاد کرده اند نیروهای لباس شخصی با باتون به شیشه‌های ماشینها می کوبند که تا به حال حداقل شیشه‌های جلوی ۲ ماشین مورد اصابت باتونها قرار گرفته است و شکسته شده از طرفی دیگر مردم نیروهای سرکوبگر را هو می کنند و ماشینها به بوق زدن خود ادامه میدهند. گزارشهای مشابهی از نواحی جنوبی شهر تهران میرسد نیروهای سرکوبگر گارد ویژه ،سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها بصورت گسترده و انبوه در شهر حضور دارند.


اعتراضات تازه مخالفان در تهران (بی‌ بی‌ سی‌)


گفته می شود که پنجشنبه عصر با تاریک شدن هوا برخی از معترضان در تهران بار دیگر طی تجمعات و همچنین به صدا در آوردن بوق‌های ممتد، صدای اعتراض خود را علیه دولت ایران بلند کرده اند.


رویترز : طرفداران موسوی فریاد مرگ بردیکتاتور سردادند


رویترز، تهران - صدها تن از طرفداران میرحسین موسوی عصر پنجشنبه درتهران به خیابانها ریختند و فریاد مرگ بر دیکتاتور سردادند. صدها نفر در تجمع در میدان ونک با فریاد مرگ بر دیکتاتور و به صدا در آوردن بوق اتومبیل ها نارضایتی خودرااز محمود احمدی نژاد ابراز کردند. به گفته شاهدان پلیس در صدد متفرق کردن معترضین بر آمد.


http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSTRE5755QW20090806


اکونومیست: هنوز هیچ چیز در ایران تمام نشده است:


ایران همچنان بحرانی است و هنوز خیلی مانده تا تمام شود. نویسنده می افزاید: عدم حضور دو رییس جمهور سابق ایران در مراسم تنفیذ و عدم شرکت خانواده خمینی و همچنین تعامل بین خامنه‌ای و محمود نشان می دهد که ایران همچنان بحرانی است. وی می افزاید که از زمان انتخابات ایرانیان هر شب بر فراز پشت بام‌ها فریاد ا... اکبر سر می دهند و این فریادها در شب تنفیذ بسیار بلندتر بوده است. وی در ادامه ضمن اشاره به دادگاه و اعترافات بیان می دارد که این اعترافات به دقت ویرایش شده غرب و موسوی را نشانه رفته است و بیش از پیش موجب شکاف در حکومت ایران خواهد شد.


تهران: «خون ندا خشک نشده» (دویچه وله)


شب جمعه تهران باز شاهد تظاهرات اعتراضی بود. مردم در میدان ونک شعار "مرگ بر دیکتاتور" سر دادند. در میدان انقلاب معترضان شعار می‌داده‌اند: «خون ندا خشک نشده − حکومت آروم نشده». اصفهان نیز حرکت‌های اعتراضی انجام شده است.




http://www.economist.com/world/mideast-africa/displaystory.cfm?story_id=14177344


صدای تیر (یا چیزی شبیه آن) و واکنش مردم:







تظاهرات شبانه در تهران با برافروختن آتش:









تجمع پراکنده در میدان ونک. مردم شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر دادند:












ادامه اعتراضات با بوق زدن ماشین‌ها در نیمه شعبان ۱۵ مرداد خ ولیعصر اطرف پارک ساعی: