شنبه ۳ مرداد ساعت ۵ میدان ونک تجمع سبز‌ها (مراسم تحلیف دولت کودتا)

روز شنبه تمام سبز‌ها در میدان ونک با حضور سبز خود قاطعانه اعلام خواهند کرد :


۱- مجلس آنجایی است که ملت باشد ! ( جمله دکتر مصدق ) اعلام میکنیم که انجایی که ملت جمع شده است - مجلس مردم میباشد نه انجایی که کودتا چیان !


۲- رئیس جمهور منتخب ملت - مهندس موسوی


توجه داشته باشید که محل تجمع میدان ونک اعلام شده است - در صورتی که با حضور گسترده نیروهای امنیتی مواجه شدید میتوانید محل تجمع را یا به میدان ولی عصر ( اگر میدان ولی عصر هم نیروها بودن ) به میدان هفت تیر تغییر بدید.


از هرگونه درگیری خوداری نمائید . حتما از تجمع‌ها فیلم بگیرید و در حال فیلم گرفتن با صدای خود تاریخ ان روز را بگید یا روزنامه انروز را داشته باشید و هنگام ظبط فیلم از تاریخ انروز نیز تصویری داشته باشید .





[caption id="" align="aligncenter" width="415" caption="مراسم تحلیف دولت کودتا"]مراسم تحلیف دولت کودتا[/caption]

فردا (۳ مرداد) روز اقدام جهانی برای اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران اعلام شده است  ۱۳۸۸/۰۵/۰۲ :




سازمان عفو بين الملل، ديده بان حقوق بشر،


گزارشگران بدون مرز،


کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران،


کنفدراسيون جهانی دفاع از حقوق بشر در ايران


و تعدادی ديگر از نهاد های حقوق بشری در اقدامی هماهنگ، روز سوم مردادماه ، فردا، را روز جهانی اقدام برای حقوق بشر در ايران اعلام کرده اند و قرار است در ده ها شهر جهان در مقابل سفارت خانه ها و دفاتر مربوط به جمهوری اسلامی تظاهرات و اجتماعاتی را برگزار کنند. اسقف دزموند توتو، مايريد مگوآير، جودی ويليامز و شيرين عبادی، برندگان جايزه صلح نوبل اعلام کرده اند که از اقدام جهانی برای اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران حمايت می کنند.


سوم مرداد ماه، مدافعان حقوق بشر دست کم در ۵۰ شهر جهان در مقابل سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران گرد هم می‌آیند (رادیو فردا)


فردا روز اقدام جهانی برای اعتراض به نقض حقوق بشر در ايران اعلام شده است (رادیو فردا)


گسترش اعتراضات ایرانیان در خارج از کشور (خبرگزاری دویچه وله)


۴۲ سازمان مدافع حقوق بشر در کشورهای عربی طی بیانیه‌ای همبستگی خود را با معترضان ایرانی اعلام کردند (رادیو زمانه)


پیوستن چهره‌های مشهور آمریکایی به اعتصاب غذا - انعکاس اعتراض ایرانیان در سازمان ملل (روز آنلاین) :


این اعتصاب غذا که با پیشنهاد اکبر گنجی، روزنامه نگار سرشناس ایرانی انجام شده، مورد حمایت نویسندگان، هنرمندان و چهره‌های سرشناس ایرانی و خارجی قرار گرفته است و چهره‌های شاخصی چون نوام چامسکی، رابرت رد فورد و خوزه کازونوا و شون پن از این حرکت حمایت کرده اند.  تعدادی از روشنفکران مشهور جهان نیز با انتشار بیانیه‌ای از اعتصاب غذای روشنفکران ایرانی حمایت کرده اند که در میان آنان نام جوشوا کوهن (استاد حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه استنفورد)، مارتا نسبام (استاد حقوق، دانشگاه شیکاگو)، تامس اسکانلون(استاد فلسفه، دانشگاه هاروارد)، الیزابت اندرسون(استاد حقوق، دانشگاه میشیگان)، جاشوا اوبر(استاد علوم سیاسی، دانشگاه استنفورد)، اندی اسکات(مدیر گوگل)، کیک اسکات(مدیر گوگل)، میشل بری(استاد دانشکده پزشکی، دانشگاه استفورد)، فیروزه دما (نویسنده)، جول رابرتس( استاد حقوق، دانشگاه ویسکانسون) و عباس میلانی(رئیس گروه ایرانشناسی دانشگاه استنفورد) نیز به چشم میخورد. رضا براهنی، عضو کانون نویسندگان ایران نیز از حامیان این اعتصاب است.


دومین روز اعتصاب غذا مقابل سازمان ملل؛ «طلوع نسلی جدید»(رادیو فردا):


حضور نوام چامسکی و سخنان کوتاهش در رابطه با حرکت مردم ایران و اعلام همبستگی‌اش با تحصن مقابل سازمان ملل از جمله نکات بارز برنامه‌های روز دوم بود.این متفکر، نظریه‌پرداز و زبان‌شناس شهیر آمریکایی ساعاتی پس از ظهر به جمع معترضان پیوست و با استقبال زیادی از سوی ایرانیان حاضر مواجه شد.


رضا براهنی، شاعر، نویسنده و منتقد ادبی ایرانی در سخنان کوتاهی به معرفی چامسکی پرداخت و ماجرای دفاع چامسکی از وی در سی سال پیش را که براهنی در زمان شاه زندانی بود برای حاضران نقل کرد.  براهنی از دوستی سی‌ساله خود با چامسکی یاد کرد و از اقدامات وی در راه دفاع از حقوق بشر در طول این دوران‌ها گفت.


در ادامه چامسکی در تایید سخنان براهنی گفت: «بیست سی سال پیش هم که با رضا (براهنی) در مبارزه مشارکت می‌کردیم هم همین حرف‌های امروز را می‌زدیم. فقط اسم‌ها را باید عوض کرد و نام‌های جدید را جایگزین کرد.»  این متفکر سرشناس آمریکایی با اشاره به «جنبش سبز» ایران گفت: «امروز مردم ایران مبارزه ظریفی را پیش می‌برند. هم علیه دیکتاتوری مبارزه می‌کنند و هم آب به آسیاب دشمن نمی‌ریزند.مردم جهان در حال یاد گرفتن از این مبارزه ایرانیان هستند.» چامسکی افزود: «سابقه آمریکا در تاریخ ایران سابقه خوبی نیست، از این رو نباید آمریکایی‌ها هم به دنبال بهره‌برداری باشند. آن چه در ایران می‌گذرد، نقطه‌ای نورانی برای بقیه دنیاست.»  وی در پاسخ به پرسش یکی از حاضران که چه قاعده و توصیه‌ای برای این حرکت در ایران با توجه به تجربه‌هایتان در کشورهای مختلف دارید، گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ قاعده خاصی وجود داشته باشد. اما اول از همه باید آگاهی‌ها را افزایش داد. روش‌ها در فضاها و مکان‌های مختلف متفاوت هستند. برای مثال، من و رضا (براهنی) در مورد رژیم شاه به گونه‌ای عمل می‌کردیم و بعدها به نوعی دیگر. روش‌ها به مسیر حرکت و مکان آن بستگی دارد. در مورد ایران امروز نیز این ایرانیان داخل هستند که مسیر و اهدافشان را انتخاب می کنند. باید از آنها یاد گرفت.»


یکی دیگر از حاضران به استفاده حکومت ایران از شعارهای ضد آمریکایی اشاره کرد و این موضوع که حکومت ایران تحولات اخیر را به آمریکا نسبت می‌دهد؛ این پرسش‌گر نظر چامسکی در این زمینه را پرسید که وی گفت: «همان کاری که مردم ایران دارند انجام می‌دهند [درست است]. مردم در ایران نه می‌گذارند این نهضت منحرف شود و نه به این گونه اتهامات اعتنا می‌کنند.»




Bookmark and Share

3 نظر:

mosa گفت...

http://www.youtube.com/watch?v=uR_PkJXQjIg

جاسم جباری گفت...

مرسی،‌ این کار شهرام ناظری بی‌ نظیر است.

صادق گفت...

كي ميخواين با اين حرف ها خودتون و گول بزنين ، آخه شماها كه ادعاي دموكراسي تون گوش فلك رو كر كرده بود چرا به راي اكثريت مردم ( هرچند اگر به نظر شما اشتباه بوده ) احترام نميزارين، يا شما ميدانيد كه انتخابات سالم بود كه در اين صورت كاري نميشه كرد ( نرود ميخ آهنين در سنگ) يا وا قعا بي اطلاعيد و از راي مردم حالا كاري نداريم درست يا اشتباه - روستايي يا شهري - دانشجو يا كارگر و...خبر نداريد شايد شما نديديد و يا نخواستيد كه ببينيد كه مردم در شهرستانها براي پيروزي احمدي ن‍اد نظر ميكردند ، يا نديديد چگونه مرداني با بالاي 60 سال سن در كنار جواناني خالصانه و بدو نهيچ چشم داشتي در ستاد فعاليت ميكردند ، آيا شما اينها را آدم نميدانيد ، آيا براي اينها حق راي قايل نيستيد ، آيا اصلا بزرگان اصلاح طلب را ميشناسيد ، آيا ميدانيد امثال اكبر گنجي ها در اوايل انقلاب چه بلايي بر سر جوانان مي آوردند ، آيا ميدانيد انر‍ي و جوانيتان را صرف چه كساني ميكنيد ،حرف شما خيلي قشنگ است ، آزادي ، حقوق بشر و.. آيا ميدانيد كساني كه در حال حاضر رهبري شماها را بر عهده دارند اصلا در گذشته براي اين موضوعات ارزشي غائل نبودند ، آيا 85 درصد شركت مردم در انتخابات و راي 24 ميايوني دموكراسي نيست ،من اصلا اصولگرا نيستم ، در واقع اصلا خود را مقيد حزب نمي كنم تا چشم و گوش بسته تصميماتشان را اجرا كنم ، تا قبل از دوره نهم اصلا راي نمي دادم ، چون احمدي ن‍اد شخصيتي فرا حزبي ديدم به او راي دادم ، من سالها دنبال چنين شخصي در جمع كساني كه خود را اصلاح طلب مي نامند ميگشتم ولي افسوس حالا ميبينم شخصيتي مثل هاشمي كه اصلا چيزي جزء ديكتاتوري در دورانش نيافتم سرسلسله دموراتها شد ، آيا مي داني همين كساني كه الا ن در كشور هاي ديگر زندگي ميكنند و الان از آنجا براي شما پيام ميفرستند تصميم به تغيير قانون اساسي و محيا كردن شرايط براي حضور آقاي اصلاح طلب امروز و آليجناب سرخپوش ديروز براي بار سوم پس از دو دوره قانوني در سمت رياست جمهوري بودند ( امثال محتشمي پور ، مهاجراني وغيره ،) جالب نيست دقيقا همان كساني كه براي راي مردم ارزشي غائل نبودند امروز كميته سيانت از آرا تشكيل دادند ، آيا ميداني چه كسي مانع اين كار شد ، آزي من هم طرفدار اصلاح هستم ، آيا اصلاحات فقط در آزادي و امثال آن خلاصه ميشود ، متاسفانه وقايع اخير بر ما ثابت كرد كه آن داد و فريادها كه گوش فلك را كر كرده بود دروغي بيش نبود تا امثال ما را جذب خود كنند ،