هاشمی‌ دیروز پشت تریبون فقط نگفت: یا حسین، میر حسین(فیلم کامل سخنرانی) (۲)

ویدئو کامل سخنرانی هاشمی‌ در نماز جمعه سبز روز ۲۶ تیر


قبل از دیدن ویدئو‌ها ذکر این نکات ضروریست : الف ) از ویدئو دوم به بعد کیفیت فیلم‌ها بسیار افت می‌کند در نتیجه جزئیات تصویری فقط در ۲ ویدئو اول قابل بررسی است . ب ) نکته بسیار مهم دیگر اینکه فیلم‌ها قطعاً توسط صدا و سیما دست کاری شده اند چه از لحاظ صوتی و چه از لحاظ تصویری . برای نمونه بارها در تصویر پخش شده از جمعیت دیده شد که تعداد بسیار زیادی از مردم لباس آبی پوشیده بودند که این تعداد به هیچ وجه قابل توجیه نیست مگر اینکه گروه‌های زیادی از مردم به طور هماهنگ تصمیم به این کار گرفته بودند که چنین چیزی نبوده است .  با دقت در تصاویری که ذکر خواهد شد کاملا واضح است که رنگ سبز است که به آبی تبدیل شده است . ج ) تمام غائبین نماز جمعه به امامت رهبر در این نماز جمعه حاضر بودند. د) هاشمی‌ کلامی در حمایت از رهبری نگفت[که این همان یا حسین میر حسین به زبان هاشمی‌ است].


سخنرانی‌ حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه پیش از شروع نماز:







(۱) نکات مهم بخش اول سخنرانی هاشمی‌ که در ادامه خواهید دید:


- در ثانیه ۰۰:۵۳ شعار "هاشمی‌ هاشمی‌، دروغ بگی‌ خائنی" در فیلمی که صدا و سیما پخش کرد، شنیده میشد و چند شعاری هم در حمایت از هاشمی‌ داده شد که در لا به لای سر و صدای صحن اصلی‌ نماز جمعه به سختی شنیده میشد، اما از اینجا به بعد ممد بوقی‌های حکومتی با صدا بردار صدا و سیما به طور کامل هماهنگ شدند و شعار‌های "ما اهل کوفه نیستیم ، علی‌ تنها بماند" و "خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست" بلند‌ترین شعار‌ها‌ی بودند که از صدا و سیما پخش شد.


- دقایق بین ۰۳:۱۰ تا ۰۳:۲۰ و همچنین ۰۸:۱۵ تا ۰۸:۲۹ را با دقت ببینید متوجه میشوید که تعداد لباس آبی‌ها کاملا غیر عادیست. گوئی انقلابی به رنگ آبی رخ داده است. که این همان تبدیل سبز به آبی ست که کار سختی برای هنرمندان صدا و سیما نبوده است.


- دقایق بین ۰۳:۴۶ تا ۰۳:۵۸ شعار "بلندگو بلندگو" به گوش می‌رسد که مربوط به قطع صدای بلندگو‌های اطراف صحن اصلی‌ نماز جمعه بود .


- تصاویری از کروبی و ناطق نوری و مجید انصاری چند بار پخش شد ولی‌ خبری از موسوی در تصاویر نبود .








فارس نیوز:كروبي و هادي غفاري را زدند (سایت آینده)


بخش دوم :










بخش سوم :







(۴) نکات مهم بخش چهارم:


- در دقیقه ۰۸:۲۸ اشاره کرد به کشتار مسلمانان چینی‌ توسط دولت چین در چند روز که نکته بسیار مهمی‌ بود از این جهت که دولت با توجه به این که به هیچ روی حاضر نیست حمایت نصفه نیمه چین را از دست در چند روز اخیر کوچکترین اشاره‌ای به این حوادث نکرده بود حال آنکه برای اتفاقات مشابه در در فلسطین دولت احمدی نژاد دولت سینه چاک است. همین سکوت دولت باعث رنجش بسیاری از مراجع تقلید هم شده بود که هاشمی‌ به آن هم اشاره می‌کند. نکته مهم تر اینکه بعد از این صحبت‌ها تعدادی از مردم شروع میکنند به مرگ بر چین گفتند که به نظر کار سبز‌های حاضر در صحن بود که البته آبی شده بودند(توسط صدا و سیما).







(۵) نکات مهم بخش پنجم:


- "همین خیابان‌های پر از مردم کمر دولت بسیار مغرور و متکبر رژیم پهلوی که اون موقع از شرق و غرب کمک میگرفت و به خاطر گران شدن نفت هم انبار پولش پر بود و هر کاری می‌خواست میتونست بکند ولی‌ این مردم آمدند و آنچنان ابهت مردم اونها رو گرفت که ول کردند رفتند" . اشاره مستقیم به دولت احمدی نژاد و گران شدن بی‌ سابقه نفت در دولتش بود. (این اولین ضربه کاری هاشمی‌ بود در این نماز)







(۶) نکات مهم بخش ششم:


- انتقاد از صدا و سیما که از طرف هاشمی‌ بی‌ سابقه بود . (با شنیدن صدای مردم از آنها خواست شعار ندهند و گفت من که بهتر از شما دارم میگم)


- اشاره کرد به اینکه این نظراتش را با چند تان از اعضای مجلس خبرگان رهبری در میان گذشته و این حاصل مشورت با آنهاست (می‌توان این موضوع را کنایه دیگری به رهبر دانست).


- صراحتا از شورای نگهبان انتقاد کرد.


- با بغض و گریه خواستار آزادی زندانیان [سیاسی] شد. (این همان "یا حسین میر حسین" بود برای شخصیتی‌ مثل هاشمی‌)


- خواستار این شد که نظام به آسیب دیدگان این حوادث تسلیت بدهد. [یا حسین میر حسین]







(۷) نکات مهم بخش هفتم:


- خواستار آزادی برای رسانه‌ها شد .[یا حسین میر حسین]


- وضعیت فعلی‌ را "بحران" خواند . (کاملا بر خلاف نظر رهبر) [یا حسین میر حسین]


- بعد از این صحبت‌ها به وضوح شعار‌های حمایت از هاشمی‌ شنیده شد که نشان از حضور سبز‌ها در صحن اصلی‌ بود (البته آبی‌های صدا و سیما).







..........................................................


"صدا و سیما همه چیز را بر عکس نشان داد"  (سایت تابناک)


پاسخ یزدی به خطبه‌های دیروز هاشمی (سایت تابناک)


جوابیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به یزدی (سایت رسمی‌ سازمان مجاهدین)




Bookmark and Share