هاشمی‌ دیروز پشت تریبون فقط نگفت: یا حسین، میر حسین(حاشیه‌ها) (۴)

حاشیه هایی از نمازجمعه: غفاری و کروبی ضرب و شتم شدند، مهر


نماز جمعه ظهر 26 تیرسال 1388 را شاید بتوان از جهاتی درشمار مهمترین نمازهای جمعه در تاریخ انقلاب به حساب آورد. نماز جمعه ای که در آن آیت الله هاشمی رفسنجانی همه را به وحدت حول اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی و قانون فراخواند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همه را به وحدت و قانون فرا خواند ودر عین حال نیز با اظهار تاسف از درست استفاده نکردن شورای نگهبان از فرصت 5 روزه ای که رهبری به آن دادند ، که معترضین وعلما را جمع کنید وفکری بکنید ، تاکید ورزید.

به هر تقدیر این حادثه تاریخ ساز با حاشیه هایی نیز همراه بود که در پی می آید؛

- حسن روحانی، مجید انصاری، ناطق نوری، محسن رضایی، محمد هاشمی، محمد رضا باهنر،علیرضا محجوب، نبی‌حبیبی ، قدرت‌الله علیخانی ، سید یاسر خمینی ، سعید مرتضوی ، علی رازینی ، میرمحمدی ، امامی کاشانی ، انبارلویی ،هادی غفاری و مهدی کروبی در نمازجمعه این هفته تهران حضور داشتند که غفاری وکروبی مورد ضرب وشتم عده ای ناشناس قرار گرفتند. ضمن اینکه حضور عبدالله نوری ومیرحسین موسوی بعد از چند سال در نماز جمعه این هفته تهران به رغم غیبت سید محمد خاتمی قابل توجه بود . زهرا رهنورد نیز در نماز جمعه امروز شرکت داشت.

- عبور موتورسواران از میان صفوف مردمی که در اطراف دانشگاه تهران نشسته بودند موجبات آزردگی مردم نمازگزار شد.

- هواداران میرحسین موسوی شعارهایی چون "نیروی انتظامی، حمایت‌، حمایت / یا حسین،‌ میر حسین / زندانی سیاسی آزاد باید گردد" سر می‌دادند.

- با توجه به حضور مردم در خیابانهای اطراف دانشگاه تهران که تا میادین وخیابانهای دیگر نیز کشیده شده بود ، بسیاری معتقدند که با توجه به سابقه موجود در حافظه تاریخی برگزاری نماز جمعه دانشگاه تهران، این حضور یکی از پر شمار ترین های نمازهای جمعه تهران بود.

- با توجه به اطلاع رسانی و حساسیت رسانه های داخلی وخارجی در پوشش نماز جمعه این هفته ، بسیاری از رسانه ها با اعزام نمایندگان خود به گزارش مسائل گوناگون ان پرداختند وبرخی از خبرنگاران خارجی در اطراف دانشگاه تهران با مردم به مصاحبه پرداختند.

- با عنایت به حضور طیف های مختلف مردم به نظر می رسید که برخی از افراد برای نخستین بار در نمازجمعه شرکت می کردند.

- ورود هاشمی رفسنجانی به دانشگاه تهران هم با شلیک گاز اشک آور همراه بود تا حاضران از تجمع در اطراف وی پراکنده شوند.

- با توجه به تاکید خطیب جمعه بر ممانعت از شعار های پراکنده توسط مردم ولی باز هم عده ای پس از پایان نماز جمعه به سمت میدان انقلاب و سپس بلوار کشاورز و میدان ولی‌عصر راهپیمایی کردند.

- برخی افراد بدون اینکه به صفوف نماز اتصال داشته باشند و همچنین در قالب گروه‌های چند نفره و با فاصله‌های زیاد از هم و گاهاً مختلط ، نماز خود را خواندند!

پاورقی:


۱ - سخنرانی هادی غفاری خطاب به خامنه‌ای بعد از کودتای ۲۲ خرداد :







۲ - کروبی کتک خورد :





[caption id="" align="aligncenter" width="360" caption="کروبی کتک خورد"]کروبی کتک خورد[/caption]




Bookmark and Share