هاشمی‌ دیروز پشت تریبون فقط نگفت: یا حسین، میر حسین (۱)

باز‌ هم ثابت شد که انسانها در طول زمان و بر حسب مقتضیات آن تغییر میکنند دیروز هاشمی‌ که روزی گفته میشد که اکبر گنجی و بعضی‌ دیگر به خاطر مخالفت با او  به زندان رفته بودند حرف از آزادی زندانی سیاسی زد . او کلامی در حمایت از رهبری نگفت . دیروز او با مردم بود . دیروز او بارها مستقیم و غیر مستقیم به نظام و رهبری هشدار داد ، در یک کلام دیروز او فرا تر از انتظار بود . با توجه به شخصیت شدیدا محافظه کار هاشمی‌ می‌توان گفت دیروز او برای مردم سنگ تمام گذاشت و تنها چیزی که پشت تریبون نماز جمعه نگفت "یا حسین میر حسین" بود.

این فقط گذر زمان نیست که سیاستمداران را تغییر میدهد بلکه مردم هم در این میان نقش پر رنگی‌ دارند. این بار مردم با ذکاوت و هوشیاری وزنه سنگینی‌ را از نظام برای خود مصادره کردند و این پیروزی بزرگ است .

دیروز فقط هاشمی‌ نبود که به نفع ملت مصادره شد بلکه سبز‌ها نماز جمعه را نیز با اقتدار مصادره کردند تا دوباره خبر نمایش قدرتشان به تیتر یک همهٔ رسانه‌های مطرح دنیا دیکته شود:

سی‌ ان ان *** بی‌ بی‌ سی‌ *** تایم *** فاکس نیوز


خبری دیگر از فاکس نیوز همراه با عکس


USA TODAY *** Associated Press


رویترز *** لس آنجلس تایمز


نیویورک تایمز (همراه با عکسی‌ جالب)


یاهو نیوز *** تایمز *** وال استریت ژورنال


AOL news *** abc NEWS


گاردین


..................................................


کروبی وسط میدون جنگ :









در این کلیپ مردم در صفوف نماز نشسته اند و به خطبه های نماز گوش می دهند که در اقدامی عجیب و غیر منتظره ماموران گاز اشک آور پرتاب می کنند. معمولا بعد از پرتاب گاز اشک آور مردم به سرعت متفرقه می شوند ولی اکثر مردم سوزش چشمهایشان را تحمل کردند و همانجا ماندند مردم برای کم کردن اثر گاز اشک آور آتش روشن کردند. وبعد از دقایقی دوباره کنار خاکسترها سجاده هایشان را پهن کردند و نشستند :







همان صحنه با دوربینی دیگر


ما اهل کوفه نیستیم حسین تنها بماند - روسیه هایا کن کشورم رو رها کن


قبل از شروع نماز جمعه (تشویق موسوی -- هاشمی‌ هاشمی‌، دروغ بگی‌ خائنی) :











صحبت‌های هاشمی‌ با تشویق مردم همراه شد


تظاهرات مردم روبروی وزارت کشور(محصولی محصولی، رای مرا پس بده -- زندانی سیاسی آزاد باید گردد -- دولت کودتا، استعفا استعفا -- مرگ بر دیکتاتور -- یا حسین، میر حسین -- نیروی انتظامی، حمایت حمایت):








تظاهرات بعد از نماز جمعه :







خیابان فلسطین قبل از نماز جمعه (کشتی‌ جوانان وطن ... مرگ بر تو مرگ بر تو ... -- استعفا استعفا استعفا، بگو -- ما اهل کوفه نیستیم، پول بگیریم بایستیم) :







مرگ بر روسیه در نماز جمعه پر رنگ بود :







مانور مشترک دريايي ايران و روسيه (سایت تابناک)


ادامه راهپیمأی تا پل گیشا و حملهٔ اراذل پلیس و حمایت مردم خیابان از راهپیمایان :







تظاهرات بعد از نماز


ما میگیم مرگ بر روسیه تو هر چی‌ میخوای بگو:







نماز جمعه ۲۶ تیر کاملا سبز بود :













Bookmark and Share