مذاکره با اسرائیل و احمدی ‌نژاد، تعلیق غنی سازی و احمدی ‌نژاد، اقتدار ملی‌ و احمدی نژاد، بی‌ ناموسی و باز هم احمدی نژاد

تمام دنیا تائید کرد اما دولت احمدی‌ نژاد تکذیب کرد به بیان دیگر به طور رسمی‌ به جهان اعلام میکند ملت داخل ایران خر هستند .


ایران و اسرائیل در مورد غیراتمی شدن منطقه گفتگو کردند (بی‌ بی‌ سی‌ فارسی)‌


اجلاس ژنو


در این گزارش آمده است که جلسه قاهره پشت درهای بسته و به طور کاملا محرمانه برگزار شد تا برای تمامی شرکت کنندگان امکان ابراز نظر صریح فراهم شود اما روزنامه استرالیایی ایج (Age)از طریق منابع دولتی این کشور به خبر برگزاری این جلسه و کلیات مذاکرات آن دست یافت.  به نوشته هاآرتص، یک منبع کمیسون انرژی اتمی اسرائیل برگزاری این جلسه را تایید کرده اما از اظهار نظر درباره آن خودداری ورزیده است.


در طول جلسه تبادل نظر گروهی، علی اصغر سلطانیه به طور مستقیم مئیراو زفری - ادیز را مخاطب قرار داد و پرسید "آیا شما دارای اسلحه اتمی هستید یا نیستید؟" که نماینده اسرائیل در واکنش، تنها تبسم کرد و به این سئوال پاسخی نداد.


-----------------------------------------------------


وزارت خارجه اسرائیل می گوید سلطانیه با همتای اسرائیلی خود گفتگو کرده است (خبرگزاری العربیه، بخش فارسی‌)


پیش از این سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرده بود "مقامات بلندپایه ایران واسرائیل ماه گذشته درقاهره دیدار وگفتگو کردند."  به گزارش خبرگزاری آلمان ایگال بالمور تاکید کرده است که " در این دیدار در مورد خلع سلاح اتمی در منطقه خاورمیانه بحث وگفتگو شد."


در همین حال سخنگوی سازمان انرژی اتمی اسرائیل گفت : " در ماه سبتامبرگذشته دیدارهای متعددی بین یک مقام بلندپایه ایرانی در مورد پرونده اتمی ومنطقه خاورمیانه انجام دادیم."


هآرتس گفته بود که میراف ظفری اودیز رئیس اداره سیاسی وکنترل سلاح در سازمان انرژی اتمی در روز ۲۹ و ۳۰ سبتامبر گذشته با علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و نمایندگان برخی کشورها در قاهره دیدار کرده وهر کدام از دو طرف سوالاتی را مطرح کرده و به سوالهای همدیگر جواب داده بودند.  بر اساس این گزارش این جلسه در هتل "فور سیزونز" در قاهره به دعوت سازمان بین لمللی منع گسترش سلاح اتمی و همچنین نمایندگان اتحادیه عرب برگزار شده بود.  به گفته هآارتس این دیدار محرمانه بوده و دو طرف تعهد داده بودند که برای رسیدن به نتیجه مطلوب جزئیات دیدار را منتشر نکنند.


خبر این دیداربرای نخستین بار توسط منابع استرالیایی در روزنامه "د - ایج" چاپ این کشور منتشر شد و پس از آن سازمان انرژی اتمی اسرائیل خبر را تایید کرده اما اطلاعات کافی در مورد دیدار منتشر نکرد.  ذا ایدج گفته بود " در این دیدار نمایندگان ایران واسرائیل در گفتگو هایی که در مورد منع گسترش اسلحه اتمی در خاورمیانه وهمکاری‌های اتمی صلح آمیز برگزار شده بود ، گفتگو کردند" وتاکید کرد که " دو طرف ایرانی واسرائیلی به همدیگر دست نداده وخارج از جلسات رسمی با همدیگر دیدار نکردند."  یکی از حاضران درجلسه تاکید کرده است که سلطانیه در یکی از این جلسات خطاب به طرف اسرائیلی گفت : " آیا شما سلاح اتمی دارید ؟ " و ظفری اودیز لبخند زد و جواب سوال وی را نداد."


پیش از این نیزسایت‌های خبری در ایران عکس هایی از دیدار وزیر آموزش عالی درکابینه محمود احمدی نژاد و همتای اسرائیلی او منتشر کرده اند. این عکس که محمد مهدی زاهدی را در کنار راغب مجادله نشان داده شک وتردیدهای زیادی در مورد حقیقت شعارهای تندروانه احمدی نژاد علیه اسرائیل برانگیخت.  بر اساس گزارش " جهان نیوز" دو وزیر در سال ۲۰۰۸ در کنفرانس "سزامی" در اردن دیدار کرده و وزیر ایرانی با طرف اسرائیلی در یک نشست محرمانه بدون حضورخبرنگاران وعکاسان گفتگو کرده بود.  در این گزارش آمده است که به رغم تلاش‌های انجام گرفته برای جلوگیری از انتشار خبر " جهان نیوز " همزمان با مطرح شدن شایعاتی در مورد تعیین زاهدی به عنوان سفیر ایران در یکی از کشورهای منطقه اقدام به انتشار عکس دیدار او با مقام اسرائیلی کرده است تا به آقای احمدی نژاد این پیام را برساند که " نسبت به انتخاب اشخاص مناسب" دقت کند.


مقامات ایرانی همواره تاکید کرده اند که نمایندگان آنان در جلساتی که مسئولان اسرائیلی در آن حضور داشته باشند شرکت نمی کنند ودر طول سالهای گذشته ورزشکاران نیز از رویارویی با تیم هایی اسرائیلی در مسابقات بین المللی سرباز زده اند.  محمود احمدی نژاد نیز به دلیل سخنرانی‌های آتشین وطرح ادعای " محو اسرائیل از نقشه جهان " طی سالهای گذشته معروف شده بود هرچند که اسفندیاررحیم مشائی رئیس دفتر او پیشتر تاکید کرده که " ملت ایران با ملت اسرائیل دوست است."


-----------------------------------------------------


بعضی از نظرات خوانندگان عرب زبان سایت العربیه در مورد دیدار مخفیانه ایران با اسرائیل (العربیه)


یهودیان و مذهب ایرانیان یکی است//وقتی که احمدی نژاد یهودی الاصل است جای هیچ شکی نیست//به زودی برای تمام دنیا اتحاد صفوی و صهونیست برملا خواهد شد. ایرانیها به علت عقیده تقیه دست به این دوروییها می زنند//ایرانیها سالهاست که مخفیانه با اسرائیل رابطه دارند. در جنگ با عراق، اسرائیل فروشنده اول اسلحه به ایران بود.//اسرائیل دشمن عینی اسلام است اما ایران دشمن باطنی و مخفی اسلام است.//دشمنی ایران با اسرائیل مانند یک حباب صابون است. احمدی نژاد یک آدم دروغگو و دورو است//هاهاهاها چهره منافق ایران برملا شد//شکی در آن نیست که صفویان و صهونیستها متفق باهم دشمن ما اعراب هستند. /شعارهای ایران علیه اسرائیل و مصر در ظاهر اما اما در نهان بااسرائیل دیدار می کند و این بیانگر دورویی ایران در جهان است. (بالاترین)


-----------------------------------------------------


Israel 'met Iran' at atomic talks - BBC NEWS


Senior Israeli and Iranian officials have met face-to-face and discussed the threat of nuclear arms, Israel says


-----------------------------------------------------


گفتگوی نماینده انرژی اتمی ایران و اسرائیل در قاهره (روزنامه استاندارد چاپ وین)


به نقل از روزنامه استاندارد چاپ وین٬ نمایندگان ایران و اسرائیل در ماه گذشته چندین بار در قاهره با میانجی‌گری استرالیا با هم ملاقات داشته‌اند. این دیدار از طرف ایران تکذیب می‌شود. (بالاترین)


-----------------------------------------------------


یک نماینده از هیئت انرژی اتمی اسرائیل و یک مقام عالی‌رتبه‌ی ایران ماه گذشته با هم دیدار کردند تا درباره شانس اعلام منطقه خاورمیانه به عنوان منطقه‌ای خالی از سلاح اتمی مذاکره کنند. (روزنامه اسرائیلی هاآرتس)


«میراو ظفری ادیز مدیر سیاست‌گذاری و کنترل سلاح هیئت انرژی اتمی اسرائیل و علی اصغر سلطانیه نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در تاریخ بیست و نهم و سیم سپتامبر با حضور نمایندگان کشورهای دیگر دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند و به رد و بدل کردن پرسش و پاسخ بین یکدیگر پرداخته‌اند». هاآرتس ادامه داد: «این دیدار در هتل چهار فصل در قاهره تحت نظر هیئت خلع سلاح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت گرفته است. دیگر شرکت کنندگان در این دیدار نمایندگان اتحادیه عرب از کشورهای اردن، مصر، تونس، مراکش، عربستان سعودی و امارات به همراه ترکیه و مقامات اروپایی و آمریکایی بوده‌اند»


-----------------------------------------------------


گفتگوهای مخفی ميان ايران و اسرائيل، راديو بين المللی فرانسه


این خبر در روزنامه "د - ایج" چاپ استرالیا


گفتگو و نشست مقامات هسته‌ای ایران و اسرائیل در قاهره صورت گرفته است - (اس بی‌ اس)


-----------------------------------------------------


علی اصغر سلطانیه: ایران با اقتدار از روسیه سوخت می خرد! (جوان فردا)


دولت خاتمی در حالی در آستانه توافق هسته‌ای با غرب و پذیرش ایجاد یك كنسرسیوم تولید سوخت در خاك روسیه بود كه آن مذاكرات با هیاهو و جنجال اقتدارگریان به شكست كشانده شد. اقتدارگرایانی كه مدعی بودند خاتمی می خواهد "در غلتان" را آب نبات معاوضه نماید. آنان با هجمه و بعضأ فحاشی به تیم مذاكره كننده هسته ای، واردات سوخت از سایر كشورها را خیانتی نابخشودنی و وابسته نمودن كشور به بیگانگان جلوه می دادند.


دولت احمدی نژاد پس از چهار سال نشان دادن ژست‌های رعب آور و غالبأ مضحك به كشورهای غربی و بعد از تحمیل نمودن سنگین‌ترین حجم تحریم‌های اقتصادی به كشور كه آثار زیانبار آن بر عموم ملت ایران و علی الخصوص فعالان اقتصادی عیان است ، اینك در مذاكرات وین در حال پذیرش توافقاتی است كه دولت اصلاح طلب خاتمی بدون تحمیل انزوای جهانی و تحریم‌های اقتصادی قادر به دستیابی به آن بود.


-----------------------------------------------------


چهار سال لاف احمدی نژاد و دارو دسته ابلهش همراه با افترا به اصلاح طلبان و ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و سرانجام باز گشت به شرایط ۶ سال قبل ؟! این بود سیاست مقتدر هسته‌ای ؟ لینک


انرژی هسته‌ای پشم مسلم ماست!  سازمان تبليغات اسلامی در اطلا عيه مهمی اعلام کرد که پيرو آمدن رايحه خوش تعليق غنی سازی توسط دولت منتصب و عند سياست خارجه و راضی شدن بچه به همان شکلات (خودش هم از نوع نستله صهيونيستيش)بجای در و گوهر و خريد سوخت از کشور دوست و ...مسلمان روسيه و از آنجائيکه حق سابقا مسلم ملت ایران مسلما در حال تبديل شدن به پشم است و دوباره از همانجايه قبلی که ماشا الّله رو که نيست و سنگ پای قزوين است و بايد شعاری داد وگرنه استکبار جهانی میپندارد که لال هستيم بدينوسيله از شبه مردم باقيمانده(سابقا هميشه!) در صحنه درخواست میگردد من بعد و در راهپيمائیهائی که به مناسبت جشن هسته‌ای (که اگر جراتش را داشتيم!) برگزار ميگردد به جای شعار معجوله ….انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست…. از شعار دشمن بيچاره کن و پست مدرن….. انرژی هسته‌ای پشم مسلم ماست…. استفاده گردد و من ال…. توفيق. لینک





3 نظر:

ali گفت...

حجت اسلام اقای روحانی رییس امنیت ملی دوره خاتمی و مدیر هسته ای خاتمی اگر در این مورد صحبت نکند یه ملت ایران خیانت کرده است

علی گفت...

پیشنهاد می‌کنم اخبار مربوط به عقب نشینی هسته‌ای را از سایت‌های خبری انگلیسی‌ مثل سی‌ ان ان پرینت کنیم و در داخل دانشگاه‌ها در برد‌ها بچسبانیم تا دهان هرچی‌ بسیجی‌ بسته بشه

علی.ق گفت...

احمدی نژاد و دروغ؟
آخه شما به من بگین آقای احمدی نژاد کی دروغ گفته؟
.
.
.
من بسیجی الان تو فکر اینم که 13 آبان چه شعاری بدم؟ :)