پرچم جنبش سبز در دست دانشجویان

کشیده شدن دامنه اعتراضات دانشجویی به دانشگاههای سراسر کشور


در پی تظاهرات اعتراضی هفته گذشته در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف، گزارشهای رسیده از شهرستانهای مختلف از کشیده شدن دامنه اعتراضات دانشجویان علیه کودتا به دانشگاههای سراسر کشور حکایت دارد. علاوه بر اعتراضات امروز در دانشگاه علم وصنعت ، خبرهای متعددی از دانشگاههای شیراز، اصفهان ، همدان، قزوین، شهرکرد و مشهد در باره تجمعات و اعتراضات دانشجویان به جنایات کودتا چیان دریافت شده است. بالاترین


دانشگاه بین‏المللی قزوین نیز سبز شد


دانشگاه بین‏المللی قزوین نیز پس از دانشگاه‏های تهران، شریف، علم و صنعت و ... سبز شد. در حالی که چند روزی از بازگشایی دانشگاه‏های کشور می گذرد و نیروهای امنیتی از چندین ماه پیش تمام تلاش خویش را برای جلوگیری از اعتراضات دانشجویان معترض کرده اند، با فرارسیدن زمان حذف و اضافه و حضور دانشجویان در دانشگاه ها، دانشجویان به شیوه های گوناگون و در هر فرصت ممکنی اعتراض خویش را به وضع موجود و اتفاقات چند ماه اخیر نشان می دهند.




به گزارش موج سبز آزادی، هر چند که فشار بر دانشجویان معترض شهرستان ها بسیار بیشتر از دانشگاه های تهران است، اما پس از آغاز اعتراضات دانشگاه های تهران، روز دوشنبه  ۱۳/ ۷/ ۸۸ دانشگاه بین الملی امام خمینی قزوین نیز چهره ای سبز و معترض به خویش گرفت.


صبح دوشنبه در جشن ورودی های جدید، در حالی که جمعیتی بالغ بر هزار نفر در سالن آمفی تاتر حضور داشتند، نیروهای حراست و دانشجویان تشکل های حامی دولت با حضور پررنگ خویش در سالن آمفی تئاتر قصد بر جلوگیری از هر نوع اعتراض دانشجویان مخالف را داشتند. این در حالی بود که بر خلاف سال های گذشته، امسال در مراسم معارفه دانشگاه به دانشجویان تازه وارد، فرصت هر گونه حضور و معرفی از تشکل های سیاسی بالاخص تشکل دانشجویان اصلاح طلب که تنها تشکل منتقد این دانشگاه است گرفته شده بود.


اما با تمام این اوصاف در زمان اجرای موسیقی توسط کانون های فرهنگی دانشگاه، هنگامی که سرود «همراه شو عزیز» توسط گروه موسیقی آغاز شد، تعدادی از دانشجویان با دردست داشتن نشانه های سبز، دست های خود را به شکل V و به نشانه پیروزی بالا بردند. با آغاز این کار به یکباره تمام سالن با تشویق های ممتد خویش حمایت و همراهی خود را از جنبش سبز نشان دادند. پس از پایان سرود، مجری سعی داشت تا با بی‏اهمیت جلوه دادن حرکت دانشجویان آنها را تحقیر کند که با واکنش شدید جمعیت حاضر در سالن مواجه و توسط دانشجویان هو شد.


پس از این اتفاق و دعوت مجری برنامه از ریاست دانشگاه برای ایراد سخنرانی، دانشجویانی که نماد سبز همراه داشتند و حدود از نیمی از جمعیت حاضر، سالن آمفی تئاتر را ترک کردند.




فريادهاي الله اكبردختران دانشگاه قزوين دانشگاه را لرزاند


آژانس ايران خبر - ۱۳۸۸/۷/۱۴


طنين فريادهاي الله اكبر اعتراضي دانشجويان دختر در خوابگاه دخترانه دانشگاه قزوين دوشنبه شب ساعت 22, براي چندمين شب پياپي دانشگاه راشبانه لرزاند.


آغاز تجمع بزرگ دانشجویی در دانشگاه آزاد تهران مرکز


بامدادخبر: بیش از هزار دانشجوی دانشگاه آزاد واحد تهران‌مرکز، با تجمع در صحن دانشکده‌ی فنی این دانشگاه، درحال سردادن شعار بر علیه دولت محمود احمدی‌نژاد هستند.  به گزارش بامدادخبر، در این تجمع که از دقایقی قبل، آغاز شده است، دانشجویان، شعارهایی نیز در حمایت از مهدی کروبی سر می‌دهند تا بدین ترتیب سالروز تولد او را تبریک گفته باشند. اعتراض به ادامه بازداشت فعالان سیاسی و دانشجویی و احضار اعضای شورای تهران دفترتحکیم وحدت به دادگاه از دیگر دلایل تجمع اعتراضی امروز دانشجویان دانشگاه آزاد عنوان شده است.  اخبار تکمیلی، متعاقبا ارسال می‌شود.


اعتراض در دانشگاه سجاد مشهد


به نقل از ایران پرس نیوزظهر امروز در دانشگاه سجاد مشهد حدوده ۲۰۰تن شروع به شعار دادن كردند.از صبح امروز چهره دانشگاه به شدت امنيتي شده بود و نيروهاي حراست و بسيج به وضوح ديده ميشدند اما دانشجويان معترض با فرياد الله اكبر و يا حسين مير حسين و مرگ بر ديكتاتور اعتراض خود را نشان دادند.استفاده از لباسهاي سبز و مچ بند سبز چشمگير بود


دانشگاه علم و صنعت:







دانشگاه آزاد تهران مرکز:







دانشگاه آزاد شهرکرد: